MIJN DIENSTEN

Al mijn diensten zijn gericht op vormen van natuurbeleving.
Graag wil ik ouders met een PGB (persoonsgebonden budget) bereiken, door een vrijetijdsbesteding in te vullen voor hun kind(eren). Dit kunnen allerlei (buiten)activiteiten zijn. Vooral diverse natuurbelevingstochten, zoals aardewandelingen, avondwandelingen en thematochten, zijn bijzondere tochten. Verder geef ik graag teams een natuurbelevingstocht, waarbij verbondenheid en samenwerking, teamspirit, een grote rol spelen. Het volgen van de 'workshop natuurbeleving' is mogelijk voor al degene die zelf al met ´natuur´ bezig zijn, een tocht om inspiratie op te doen. Ook maak ik op maat
een educatief ontwerp
voor een tentoonstelling in musea of school.
Voor meer informatie 'scroll' verder naar beneden om mijn diensten uitgebreid te bekijken of neem voor meer informatie contact met me op: a.bussel9@chello.nl

zaterdag 21 november 2009

21 november 2009 Neaderthal Museum Duitsland

Zaterdag gingen we, vanuit de cursus Darwin en zijn evolutietheorie, naar het Neanderthal Museum in Mettmann in Duitsland. Deze excursie is gewijd aan de menselijke evolutie. Zie voor meer info de website: http://www.neanderthal.de/nl/dit-zijn-wij/index.html  
De evolutietheorie is de wetenschappelijke theorie, die het inzicht over de onderlinge samenhang van alle leven op aarde mogelijk maakt.
De geschiedenis van de vondst van de Neanderthaler hangt nauw samen met de ontwikkeling van deze evolutietheorie. De 16 beenderen, die in 1856 werden gevonden, werden al snel als treffende bewijsstukken beschouwd voor de opvatting, dat ook de mens het resultaat van een lang ontwikkelingsproces is. In het Neanderthal Museum, op de legendarische locatie van deze vondst, vestigen diverse projecten gedurende het jaar 2009 extra aandacht op het thema van de evolutie.



Deze excusie was boven verwachting, een goede uitleg door een fijne gids, een erg interessant en mooi museum.
Zeker wil ik nog terug met mijn gezin........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten